14732186_1437551372939174_8025908489886489791_n

קהילת השחייה הישראלית (במיוחד הצעירה יותר) מכירה את מאי לווי היטב. שחיינית צעירה ובולטת עם משפחה תומכת ומפרגנת, ששוחה במכבי קריית אונו.

היום העלתה מאי את הפוסט הבא בעמוד הפייסבוק שלה:

"תמונה מאחד הרגעים המרגשים שלי בשנה האחרונה.. מקום ראשון ב 200 פרפר ברב אומות.. כזו גאווה לשמוע את המנון התקווה ולייצג את ישראל..
אבל…
כנראה שלמדינה ונציגי איגוד השחייה בישראל זה לא מספיק.. גם אם עשיתי תוצאה של 4 מאיות! מקריטריון שכחו את זה..
הקימו נבחרת לתחרות אירופה לנוער 2017 ובגלל שלא הייתי במיטבי בקיץ, (בכלל לא אמרו מראש שזו תחרות קריטריון להשתייכות לנבחרת!)
אז אני לא מתאימה למדינת ישראל ונציגי איגוד השחייה הישראלי..
המזל שנפל בחלקי שאני אזרחית שוויצרית ובשבועיים האחרונים התאמנתי שם ב Tenero עם נבחרת הנוער בשוויץ ולקבוצה השוויצרית אני כן מתאימה.. ורוצים שאגיע ואייצג את שוויץ.
כל כך מאכזב חוסר הערכה השקיפות והפרגון של איגוד השחייה הישראלי"

אינני מכיר את פרטי המקרה, ואין זה מענייני האם השחיינית צריכה להיות בסגל או לא. אבל הפוסט וההחלטה של מאי צריכים להוות דגל אדום לקברניטי האיגוד.

איגוד השחייה והעומד בראשו חייבים לעשות כל מאמץ לשמר את כל השחיינים (גם אם הטענות שעולות אינן נכונות)

יתרה מזאת – אם נכונה הטענה כי לא פורסם כי עצם התחרות תשמש לקביעת הסגל ואף לא פורסמו קריטריונים לאותו סגל (אני לפחות לא מצאתי שום איזכור באתר האיגוד בחודשים שקדמו לאליפות הקיץ 2016) אזי הדבר מחזק את הטענות שעולות מזה שנים לחוסר שקיפות באיגוד. משם קצרה הדרך לטענות על שיקולים זרים בהחלטות שונות. דוגמה נוספת (למרבה האירוניה) באותה התחרות שמאי מספרת עליה (רב אומות) זכו חברי הנבחרת להזדמנות שלישית לקביעת הקריטריון למפעלי הקיץ הבינלאומיים בעוד חבריהם שלא השתתפו בתחרות זכו לשתי הזדמנויות בלבד (גביע האיגוד ואליפות האקדמיה). גם ה"תוספת" הזו נעשתה "מתחת לראדאר".

כמו כולנו ציפיתי (ואני עדיין מצפה) כי יו"ר האיגוד ישנה את מדיניות האיפול וההסתרה ויהפוך (כפי שהתחייב) את האיגוד לשקוף. אבל, מצד שני, כמו שאמר לי גורם באיגוד השחייה – "נזקים של חמש עשרה שנה לא מתקנים בשלושה חודשים"

אז כדאי להזדרז, כי בקצב הזה, עד שתצליחו לתקן – כבר לא יהיה מי שיהנה מזה……