arena-carbon-air-01

מאמר מתוך US Masters Swimming 

דחיסה/לחץ מה זה? ולמה זה טוב?

כל החליפות לוחצות במידה כזו או אחרת. ללחץ יש מספר יתרונות: זרימת דם מוגברת, סיוע בהתאוששות והידרודינמיות. הפאנלים בתוך החליפות מכוונים לקבוצות השרירים הגדולות ומסייעות לזרימת הדם. הדחיסה מסייעת ביצירת מבנה גוף המצמצם את הגרר במים. כמובן שההשפעה גדולה יותר בחליפות הנשים מאשר במכנסי הגברים

תפרים: מה ההבדלים?

seams

המטרה של כל יצרני החליפות היא ביטול הגרר. תפרים שטוחים שומרים את החליפה קרוב לגוף. אחד היצרנים טוען כי טכניקה של ריבוי תפרים ליחידת שטח משטחת את התפר יותר. חימום וחיבור אולטראסוני כמעט מעלימים את התפר. בנקודות כשל פוטנציאליות בחליפה, יוסיפו המעצבים תפרים כדי להוסיף חיזוק. אבל התפרים יהיו כמעט בלתי נראים. חשוב על החליפה כעל שכבה נוספת של עור.

בד דוחה מים: האם זה חוקי?

fabric

אחד היצרנים קידם חליפה כ"הכי פחות חדירה למים בשוק". החומרים שמהם מייצרים את החליפות הינם חדירים במידה מועטה (כלומר דוחים מים) במידה שהם עוברים את הקווים המנחים שהוצבו על ידי FINA. הבדים מתוארים כהידרופוביים משום שהם דוחים מים ובכך מקטינים את הגרר. כל הבדים מכילים שילוב של פוליאסטר, ניילון, אלסטין, LYCRA™, וספנדקס. לאחרונה הוצגו בדים הכוללים סיבי קרבון לחיזוק הבד והדחיסה.

? לכמה זמן (תחרויות) החליפה תהיה טובה

שחיינים תמיד שואלים "לכמה תחרויות טובה החליפה?". רק יצרן אחד נותן תשובה רשמית – עד 11 תחרויות. חלקכם יודע את התשובה מנסיון, והיצרנים נותנים, ככל הנראה, הערכות חסר. בכל אופן ישנן דרכים להארכת אורך חיי החליפה. טפלו בחליפה בקפדנות כלומר – שיטפו את הכלור מוקדם ככל האפשר, אם המקצים שלכם לא צמודים הימנעו מללבוש את החליפה כל ההצגה. השרו את החליפה לאחר כל שימוש בכיור עם מים קרים לכמה דקות, ואז הניחו אותה על מגבת לייבוש. אל תסחטו את החליפה ידנית או במכונה. כך תאריכו את חיי הבד והחליפה .

מחירים: כמה זה עולה?

דגמים ישנים יעלו פחות. בגדי ים לנשים יעלו בין 120$ ל 500$ לערך בארה"ב (המחירים ביורו דומים, בין 100 ל 450 יורו בערך (ה.ה.)). חלק מהיצרנים יכשו מבצעים הכוללים גם משקפת וכובע כך שהמחיר ירד קצת, מכנסיים לגברים יעלו פחות וטווח המחירים ינוע בין 100$ ל 350$ בערך לחליפות החדשות ביותר.

הערת הורה הישגי – כדאי לחפש באיביי או באמזון למבצעים מזדמנים. היבואנים בארץ נותנים מדי פעם הנחות. נכון להיום המחירים של ארנה בארץ הם הזולים בעולם.  (כולל אמזון ואיביי)

רק לבנות – הגב…

detailed-features2

החליפות מגיעות בדרך כלל עם גב פתוח או סגור. הרצועות רחבות ושטוחות לתמיכה ושליטה. בחלק מהחליפות הרצועות גמישות ובחלקן האחר היצרן מסתמך על גמישות החליפה כדי שתתאפשר גם גמישות מסוימת באזור רצועות הכתפיים. בכל מקרה כל החליפה מתגמשת לכדי שכבת "עור" שנייה.

 ?התאמה: מה המידה המתאימה לי

flex_01-512x341

על מנת לחבר בין כל היתרונות – לחץ, ביטול הגרר, תפרים, עיצוב הגוף (הידרודינמיות) ודחיית מים – על החליפה להיות צמודה. מידות החליפות משתנות מיצרן ליצרן ולכן – מדוד לפני הקנייה, התייעץ עם המאמן, למד את מידות גופך. חליפה גדולה מדי לא תמלא את ייעודה ואילו צמודה מדי עלולה להגביל תנועה, להקשות על הנשימה.

Air_02promo