טרי מקיבר, מאמנת קבוצת הנשים של אוניברסיטת ברקלי הוצאה לחופשה מנהלתית ב 24/5/2022 עקב האשמות שהתעללה בשחייניות

ההאשמות פורסמו לראשונה ביום ג 24/5/2022 בעיתון OC Register . בכתבה תוארה התעללות שעברה השחיינית דניאל קרטר, שהצטרפה לנבחרת הנשים של Cal בסתיו 2019 ונכנסה לפורטל ההעברות של NCAA חודשים ספורים לאחר מכן. קרטר טוענת שמקיבר האשימה אותה בשקר בתהליך הגיוס, לגבי מחלת האפילפסיה שממנה היא סובלת, לאחר מכן היתה צורחת עליה כמעט בכל תרגול. הטענות של קרטר זכו לגיבוי על ידי חמישה שחייני קאל אחרים.

השחיינים נזכרו שמקיבר כינתה את קרטר "עצלנית", "חסרת ערך", "בזבוז זמן" ו"חתיכת ***".

מקיבר, בת 60, הייתה המאמנת הראשית של נחרת הנשים של Cal ב-29 העונות האחרונות, החל מ-1993. היא הובילה את התוכנית לארבעה תארים ב-NCAA, שישה ניצחונות באליפות ה Pac-12 ואימנה בשלושה סגלים אולימפיים של נבחרת ארה"ב. ב 2012 מונתה למאמנת הראשית של נבחרת הנשים במשחקי 2012 בלונדון, מה שהפך אותה למאמנת הראשית הראשונה והיחידה של נבחרת השחייה האולימפית של ארה"ב.

ביום רביעי, בסביבות השעה 17:00 שעון החוף המערבי, פרסם ג'ים קנולטון, המנהל אגף הספורט ב CAL, הצהרה שבה הודיע כי מקיבר הוצאה לחופשה מנהלית.

מוקדם יותר, ביום רביעי, נטשו את אימון הקבוצה מעל ממחצית שחייניות הסגל.

התפוצצות הפרשה הציפה עדויות נוספות וביניהן שרשור טוויטר של השחיינית Anna Kalandadze שבו חשפה, גם היא, מסכת התעמרות שהובילה אותה לעבור ולשחות באוניברסיטת PENN.

בהמשך לפרסומים עלתה בקשה להתייחסות משחייניות עבר ב CAL כמו דאנה וולמר, נטלי קוגלין, אבי וויצל, מיסי פרנקלין ועוד.

את מקומה של מקיור תמלא לעת עתה עוזרתה ג'סי מור שהגיעה לקבוצה רק בחודש אפריל.

בקבוצת הנשים של CAL שוחה שחיינית נבחרת ישראל לאה פולונסקי.

לקריאת המאמרים בSWIMSWAM